sierpnia 22, 2017

sierpnia 22, 2017

WYNIKI KONKURSU AMICA, PRZEPIS NA SAŁATKĘ Z LODÓWKOWYCH RESZTEK!




Mam lodówkę AMICA niecałe półtora miesiąca  i już bardzo się do niej przyzwyczaiłam. Zdecydowanie ułatwia mi pracę nad słodką książką. Nie tylko dlatego, że szybko mogę schłodzi krem  lub przygotować masę na lody.  Dzięki niej mogę sobie sprawniej przygotować plan działania, gotowania i jedzenia na cały tydzień.  



Tak się do niej przyzwyczaiłam, że mam już swój mały rytuał. Mniej więcej raz na tydzień, lub na dwa tygodnie staram się wykorzystać wszystkie napoczęte produkty . Szczególnie warzywa, je trzeba jeść świeże i dużo. Latem zdarza mi się ponieść emocjom i kupić więcej pomidorów, cukinii przygotować obiad i totalnie zapomnieć o tym, że na przykład mam jeszcze kalafior lub inne warzywo. Dlatego teraz otwieram swoją szufladę i wyciągam absolutnie wszystko. Chwilkę główkuję by przygotować z wszystkiego obiad lub lunch. W ten sposób pozbywam się resztek i przygotowuję miejsce na kolejne sobotnie zakupy.
Warzywa trzymane w pojemniku Vit Control Plus  nadal są jędrne i zachowują swój smak. Co więcej, zauważyłam, że pod tacą Fresh Pad, na której leżą warzywa faktycznie osadza się delikatna ilość wilgoci. Gładka powierzchnia tacy  ze specjalnie zaprojektowanymi diamentowymi otworami sprawia, że cząsteczki wody, które mogą znajdować się na produktach są od nich skutecznie oddzielone. Tacę można także łatwo wyjąć i wyczyścić w zmywarce, więc utrzymanie czystości jest proste! To dobrze, że warzywa przechowywane są wyżej , a nie leżą na powstałej małej warstwie wody. Nadmiar wody po prostu skrapla się pod wkładkę ,na której układamy produkty. To chyba główna zaleta szuflady i dzięki temu warzywa i owoce nie psują się.  


Pojemnik sprawdza się szczególnie, kiedy kupujemy dużo. Można swobodnie ułożyć warzywa i owoce koło siebie. To sprawia też, że w mojej lodówce jest porządek. Wszystko mam na wyciągnięciu ręki. Nawet, kiedy produktów jest sporo, można je pomieścić w pojemnej pojemniku Dzięki regulacji wilgotności, warzywa i owoce nie gniją i zachowują swoją strukturę. Regulację zapewnia specjalny suwak. Aby jak najdłużej cieszyć się soczystością ulubionych owoców należy przesunąć go w lewo. Po przesunięciu go w prawo, w warunkach zwiększonej wilgotności warzywa zachowają swoją  jędrność i chrupkość.



 💚  💚   💚




WYNIKI KONKURSU

Zgłoszeń dostałam bardzo dużo! Cieszy mnie, że zainteresowałam Was lodówką AMICA
 z pojemnikiem Vit Control Plus do przechowywania warzyw.

Lodówkę Amica wygrała osoba, której Wyzwanie Świeżości sprawiało sporo frajdy. Zaangażowała się w konkurs wraz z całą rodziną. Osoba ta napisała śliczny wiersz i opisała wyzwanie jako wielką zmianę na lepsze. Nagradzamy nie tylko za pracę, wytrwałość, ale i kreatywność.

·          
 "...Dokonałem wielkiej zmiany!Zmiany na lepsze!Wyzwanie chcemy kontynuować każdego dnia, nie tylko przez te kilka dni. Czy i jak długo wytrwamy?Okaże się!Ale ważne że mamy chęci!"

  

Jest mi niezmiernie miło oznajmić, że nowoczesna lodówka AMICA FK299.2FTZX uszczęśliwi

Pana Tomasza 











Najlepszym sposobem na szybkie pozbycie się i właściwie spożytkowanie warzyw są sałatki. Można je przygotowywać na ciepło i zimno. Odpowiednie przyprawy i kilka pomysłów na dressing  sprawią, że resztek przygotujecie wspaniałe, kolorowe danie.



Kawałek kalafiora (brokuł, cukinia, ziemniaki)
Liście szpinaku lub sałaty
1 marchewka
1 ogórek
1 /2 cebuli
Kilka rzodkiewek
1 gruszka lub jabłko
1 kolba kukurydzy
Garstka porzeczek lub borówek

1 łyżka sosu pomidorowego lub passaty
Sól
Pieprz
Oliwa z oliwek

Dressing 1
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżkaa sosu sojowego
1 łyżka oleju np. z orzechów lub inny smakowy
1 łyżka octu balsamicznego
Szczypta soli


Dresing2
1 łyżka tahiny
Sok z ½ cytryny
1/3 szklanki wody
Szczypta soli

Dresing3
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka syropu z agawy
2 łyżki oleju lub oliwy
Szczypta soli


💚 Kalafiora podziel na mniejsze różyczki  i przenieś do formy do pieczenia.  Dodaj 2 łyżki passaty pomidorowej, posól, skrop oliwą i wymieszaj.

💚 Piecz w 180 stopniach przez około 20 minut.

💚 Warzywa umyj.

💚 Marchewkę oraz gruszkę obierz i pokrój w słupki.

💚 Rzodkiewkę i ogórka pokrój w talary.

💚 Kolbę kukurydzy gotujemy w osolonej wodzie lub pieczemy wraz z kalafiorem.

💚 Szpinak dobrze umyj i wysusz. Następnie drobno posiekaj.

💚 Na dnie miski ułóż szpinak.

💚 Następnie dodaj resztę składników na sałatkę.

💚 Dodaj upieczony kalafior.

💚 Składniki na wybrany dressing połącz w małym słoiku lub miseczce.

💚 Polej dressingiem sałatkę.

💚 Dodaj drobne owoce np. porzeczki.

💚 Całość dobrze wymieszaj.

💚 Dopraw solą i pieprzem.

💚 Można posypać sałatkę orzechami, lnem lub innymi nasionami i pestkami.













3 komentarze:

  1. Gratulacje dla Pana Tomasza. Gdzie można przeczytać ten zwycięski wiersz w całości? Z ciekawości zapytam jeszcze ile osób przysłało zgłoszenia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią wypróbuję tą sałatkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie sałatki są najlepsze, u mnie zazwyczaj właśnie ,,sprzątanie" lodówki kończy się jakąś szaloną sałatką :).

    OdpowiedzUsuń