lutego 26, 2018

lutego 26, 2018

ZIELONE NALEŚNIKI Z FARSZEM ZIEMNIACZANYM






Oj byłam ostatnio beznadziejna. Ogarnęła mnie twórcza niemoc. W kuchni spacerowałam jak kurz, zaglądając raz co raz do lodówki. Sama nie wiedząc na co mam ochotę. Jadłam nie specjalnie dużo, jakieś zupy i makaron. Tak bardzo chciałam ugotować coś super, ale nie wiedziałam co. 
Co gorsza nie pomagały książki kucharskie, ani inne blogu. Też tak czasem macie? Ogarnia Was kulinarna inercja? 


Pewnie zabrzmię jak totalna frajerka i lamer, ale na to, że mam ochotę jeść naleśniki wpadłam oglądając własną książkę, co więcej zamarzyła mi się masala dosa (hahah też tam jest przepis), i chociaż mieszkam bardzo blisko baru, gdzie przyrządzają genialną dosę postanowiłam przygotować własny przepis. 
Naleśnik z superowym, lekko indyjskim farszem z ziemniaków. 

Naleśniki są poczciwym daniem. I do ich przygotowania nie potrzeba wiele. Właściwie tylko mąka, woda, sól i olej. Brzmi jak posiłek pokutnika, a przecież od naleśników równie ważne jest to z czym się je poda. Może z dżemem, twarożkiem, super farszem...tyle tego jest!

Pamiętajcie, że często pierwszy naleśnik nie wychodzi. Spookooojnie. Patelnia musi się odpowiednio rozgrzać, ważna jest też niewielka, dobrze rozprowadzona ilość oleju. Takie jest moje zdanie, z dobrą płaską patelnią naleśnikową można przygotować naleśniki z każdej mąki! 





naleśniki
1/2 opakowania rozdrobnionego szpinaku*
około 400g mąki pszennej (lub 300g gryczanej i 100 ryżowej)
około 1,5 szklanki wody (lub więcej)**
2 łyżki oleju
olej do smażenia

farsz
1 cebula
1/2 opakowania rozdrobnionego szpinaku
2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki kuminu
1/2 łyżeczki mieszanki curry lub garam masala
1 łyżka czarnuszki 
sól do smaku
2 łyżki oleju

sos
można przygotować wegański majonez z czosnkiem


*oczywiście może być świeży i można go wcześniej zmielić, ale myślę, że wersja z mielonym szpinakiem jest szybsza

 ** zależy to od tego ile wody miał sam szpinak

💚 Szpinak należy roztopić i podzielić na 2 części. Pierwszą przenieś do miski lub wysokiego pojemnika. 

💚 Dodaj mąkę i sól. Mieszając dodawaj wody, a na koniec 2 łyżki oleju.

💚 Ciasto powinno być lekkie, typowo naleśnikowe.  

💚 Zostaw ciasto na 10 minut, przemieszaj i jeśli zgęstniało (często dzieje się tak przy mąkach bezglutenowych) dodaj jeszcze wody. 

💚 Dobrze rozgrzej patelnie z około 1 łyżeczką oleju. Naleśniki smaż z obu stron. 


Farsz

💚 Cebulę obierz i posiekaj drobno. Przenieś na patelnie z rozgrzanym olejem. Smaż aż zmięknie.  

💚 Dodaj posiekany czosnek oraz szpinak. Mieszaj około 3 minuty.

💚 Dodaj przyprawy i smaż jeszcze chwilkę.

💚 Ziemniaki obierz i ugotuj do miękkości.

💚 Zgnieć je ubijakiem. Przenieś do miski. 

💚 Dodaj szpinak i dobrze posól. 

💚 Wymieszaj, spróbuj i ewentualnie dopraw jeszcze solą. Ziemniaki lubią sól. 

💚 Naleśniki smaruj farszem i zawijaj w rulon, złóż na pół lub na cztery części. Jeszcze przenieś na patelnie i chwilkę podgrzewaj.

💚 Podawaj z sosem czosnkowym. Na blogu znajdziesz kilka przepisów na majonez lub śmietanki, które mogą być jego podstawą. 



10 komentarzy:

  1. oj taaaak, ogarnia taka twócza niemoc czasami chyba każdego...
    ale naleśniki wyszły obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zwykle ogarnia niemoc, ale ostatnio gotuję dzięki Twojemu blogowi, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie teraz robię naleśniki i zauważyłam, że lepiej się je smaży na suchej patelni 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie wrzuciłam post z roladą szpinakową z farszem z ziemniakami. Patrzę... a u Ciebie rolowane nalesniki szpinakowe z farszem ziemniaczanym. Podobnie kombinujemy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile waży jedno opakowanie szpinaku?

    OdpowiedzUsuń
  6. I'm overwhelmed by impotence, but lately I'm cooking thanks to your blog, thank you for sharing.

    หนังเกาหลี

    OdpowiedzUsuń
  7. Naleśniki sprawdzają się w każdej kryzysowej sytuacji, a te robią ogromne wrażnie, swoim wyglądem, jak i połaczeniem smaków. super!

    OdpowiedzUsuń